Izložba slika – Exhibition Ante Tadić

-Poštovani,

Izložbu slika Ante Tadića koja će biti otvorena dana 14. srpnja 2017. u Nadbiskupskom kaštelu, Gospojska štrada 1, Kaštel Sućurac u 21,00 sat. u organizaciji Društva za očuvanje kulturne baštine BIJAĆI i Muzeja grada Kaštela u trajanju do 30.srpnja 2017.

 

Ljetno radno vrijeme / Summer working hours :

ponedjeljak/monday – petak/friday :  09,00 – 20,00 h

subota/saturday : 09,00 – 13,00 h

Veselimo se Vašem dolasku!

Anto Tadić (Ante) rođen je 1947. u Velikoj Brusnici u Hrvatskoj Posavini. Pedagošku akademiju završio je 1975. godine u Splitu. Živi i radi u Splitu i u Okrugu Gornjem na otoku Čiovu.  Izlagao je samostalno, te je sudjelovao na brojnim  skupnim izložbama. Član je Hrvatskog društva naivnih umjetnika.

Rijetko je naivno slikarstvo u Dalmaciji, nedovoljno istraženo i valorizirano, a već ga se uvriježeno naziva dalmatinskom  naivom.  Začetnikom dalmatinske naive smatra se Eugen Buktenica (Grohote, Šolta, 1914.–1997.) Još je autora koji se ozbiljno bave ovom inačicom slikarstva, ali koliko nam je poznato niti jedan osim Ante Tadića ne rabi tradicionalnu i zahtjevnu tehniku slikanja na staklu.

Anto Tadić  kao mladić doselio se iz rodne Posavine  u Split  radi školovanja  na tadašnjoj Pedagoškoj akademiji, ponijevši sa sobom mladenačke  crteže i slike rađene uljem na staklu. U Splitu je ostao, saživio se s mediteranskim ambijentom  i postao Ante. Uz profesionalni rad odgojitelja Tadića ne napušta njegova iskonska potreba da slika i bira izražavati se u duhu naivnog slikarstva u kojem ujedinjuje  geografsko i emocionalno ishodište s  podnebljem  odabranim za daljnji život.

Tematske podloge nalazi uglavnom u svakodnevnim urbanim prizorima Splita i onim manje urbanim njegove okolice.  Uzima ih iz  svakodnevnog okruženja, transponirajući ih  vlastitim doživljajem i osobnom memorijom. Neke od slika pružaju nam doživljaj temporalne dualnosti, trenutni i asocijativni prizori iznjedreni iz ropotarnice uspomena. Zanimaju ga ljudi, gradske kulise pred kojima se  “muvaju”, prolaze, poziraju, čekaju, razgovaraju, motre,… Antino slikarstvo izvire iz vlastita pogleda na slike života koji se odvija pred njim, ali i mimo njega. On nije dio tog svijeta u potpunosti, on ga promatra, pamti i bilježi, osjećajući i razumijevajući ga, ponekad razvuče osmijeh jednim krajem usana. On nas ne podsjeća na prošlost i tradiciju, ne pripovjeda nam, ne ulazi u fantazmagoriju, mistiku i nadrealno. Njega to ne zanima. Bilježi ono što jest, s distancom, bez kritike, ali s dozom nevine ironije i humora. U nekim prizorima  “hvata” osjećaje aktera, njihove odnose te s dubokim razumijevanjem suosjeća s njima, Majka i dijete, 2011.,Čekanje sina, 2012., Pjaca, 2013.

U duhu naive  autor ne vodi računa o odnosima veličina, koloristički se prštavo izražava, simplificira motiv, ne uljepšava ga, sve podređuje doživljaju i odnosu među likovima. Evidentna je svojevrsna dualnost u slikarskom pristupu s obzirom na liniju i na morfološki tretman motiva. Slobodni pristup u nanošenju i uporabi boja bez robovanja lokalnom koloritu, nanosi u mrljama, širokim potezima i plohama neomeđenima linijom,  uvjerljiv je i prevladavajući u njegovu opusu.  

Njegove slike plijene spontanošću, detaljima, živom gamom i maštovitošću. Šarenilo odjeće i modnih dodataka poput naočala, ukosnica, torbi, šešira, mrežastih prozirnih haljina i neobičnih frizura uz stilizirane kulise kazališta, Prokurativa, Pjace i Rive oslikavaju ljetnu živost i šarolikost. Mediteransko svjetlo i temperament grada stopljen je s gostujućim pridošlicama s raznih strana svijeta. Iz većine slika s prizorima života grada progovara i svojevrsni duh art-bruta kroz teme, slobodu izraza i humor, Na pjaci, 2009., Ljetovanje, 2009., Prodaja ribe., 2011., Kazalište, 20011., svetom Duji, 2013., Ljubav, 2013., Manekenke, 2013., Galeb, 2016… 

Originalnost Ante Tadića upravo je u slikanju turističkog, mediteranskog ozračja Splita,  s njegovim prepoznatljivim kulisama, drevnom tehnikom ulja na staklu na slobodan i individualan način u ulozi slikara i  neobičnog svjedoka prostora i vremena u kojem se našao. (iz predgovora  Mirele Duvnjak)

POPIS SLIKA:

  1. U getu, 2008.g. 26 cm x 24 cm ulje na staklu
  2. Susjedi, 2008.g. 24 cm x 26 cm ulje na staklu
  3. Na pjaci, 2009.g. 25 cm x 26 cm ulje na staklu
  4. Ljetovanje, 2009.g. 20 cm x 20 cm ulje na staklu
  5. Susret s sv. Dujem, 2010.g 24 cm x 28 cm ulje na staklu
  6. Ribar, 2010.g. 28 cm x 30 cm ulje na staklu
  7. Majka i dijete, 2011.g. 22 cm x 22,6 cm ulje na staklu
  8. Prodaja ribe, 2011.g. 22 cm x 23 cm ulje na staklu
  9. Ljeto, 2011.g. 55 cm x 38 cm ulje na staklu
  10. Kazalište, 2011.g. 50 cm x 60 cm ulje na staklu
  11. Čekanje sina, 2012.g. 19 cm x 20 cm ulje na staklu
  12. Ljetni Đir, 2012.g. … REZERVIRANO_OKRUG x
  13. Pirja, 2012.g. 25 cm x 20 cm ulje na staklu
  14. Hotel Bellvie, 2012.g. 29 cm x 30 cm ulje na staklu
  15. Baloni sv. Duje, 2013.g. 42 cm x 30 cm ulje na staklu
  16. Svetom Duji, 2013.g. 18,5 cm x 23 cm ulje na staklu
  17. Pjaca, 2013.g. 50 cm x 40 cm ulje na staklu
  18. Plaža, 2013.g. …REZERVIRANO_OKRUG x
  19. Manekenke, 2013.g. 60 cm x 40 cm ulje na staklu
  20. Ljubav, 2013.g. 30 cm x 42 cm ulje na staklu
  21. Balotaš, 2015.g. 60 cm x 40 cm ulje na staklu
  22. Klapa, 2015.g. 52 cm x 56 cm ulje na staklu
  23. Srdele, 2015.g. 27 cm x 42 cm ulje na staklu
  24. Isplovljenje, 2015.g. 32,5 cm x 38 cm ulje na staklu
  25. Riva, 2015.g. 28,5 cm x 38,5 cm ulje na staklu
  26. Prelja, 2015.g. 34,5 cm x35,5 cm ulje na staklu
  27. Galeb, 2016.g. 27 cm x23 cm ulje na staklu
  28. Pastirica, 2016.g. 20 cm x 25 cm ulje na staklu
  29. Svjećarica, 2016.g. 28 cm x 28 cm ulje na staklu
  30. Sivac na plaži, 2016.g. 29 cm x 32,5 cm ulje na staklu
  31. Vrša, 2016.g. 28 cm x 27 cm ulje na staklu
  32. Unuk, 2017.g.  23 cm x 26 cm ulje na staklu

Ovako je bilo prije 10 godina … uživajte