-Poštovani,
Izložbu slika Ante Tadića koja će biti otvorena dana 14. srpnja 2017. u Nadbiskupskom kaštelu, Gospojska štrada 1, Kaštel Sućurac u 21,00 sat. u organizaciji Društva za očuvanje kulturne baštine BIJAĆI i Muzeja grada Kaštela u trajanju do 30.srpnja 2017.
Ljetno radno vrijeme / Summer working hours :
ponedjeljak/monday – petak/friday : 09,00 – 20,00 h
subota/saturday : 09,00 – 13,00 h
Veselimo se Vašem dolasku!
Anto Tadić (Ante) rođen je 1947. u Velikoj Brusnici u Hrvatskoj Posavini. Pedagošku akademiju završio je 1975. godine u Splitu. Živi i radi u Splitu i u Okrugu Gornjem na otoku Čiovu. Izlagao je samostalno, te je sudjelovao na brojnim skupnim izložbama. Član je Hrvatskog društva naivnih umjetnika.
Rijetko je naivno slikarstvo u Dalmaciji, nedovoljno istraženo i valorizirano, a već ga se uvriježeno naziva dalmatinskom naivom. Začetnikom dalmatinske naive smatra se Eugen Buktenica (Grohote, Šolta, 1914.–1997.) Još je autora koji se ozbiljno bave ovom inačicom slikarstva, ali koliko nam je poznato niti jedan osim Ante Tadića ne rabi tradicionalnu i zahtjevnu tehniku slikanja na staklu.
Anto Tadić kao mladić doselio se iz rodne Posavine u Split radi školovanja na tadašnjoj Pedagoškoj akademiji, ponijevši sa sobom mladenačke crteže i slike rađene uljem na staklu. U Splitu je ostao, saživio se s mediteranskim ambijentom i postao Ante. Uz profesionalni rad odgojitelja Tadića ne napušta njegova iskonska potreba da slika i bira izražavati se u duhu naivnog slikarstva u kojem ujedinjuje geografsko i emocionalno ishodište s podnebljem odabranim za daljnji život.
Tematske podloge nalazi uglavnom u svakodnevnim urbanim prizorima Splita i onim manje urbanim njegove okolice. Uzima ih iz svakodnevnog okruženja, transponirajući ih vlastitim doživljajem i osobnom memorijom. Neke od slika pružaju nam doživljaj temporalne dualnosti, trenutni i asocijativni prizori iznjedreni iz ropotarnice uspomena. Zanimaju ga ljudi, gradske kulise pred kojima se “muvaju”, prolaze, poziraju, čekaju, razgovaraju, motre,… Antino slikarstvo izvire iz vlastita pogleda na slike života koji se odvija pred njim, ali i mimo njega. On nije dio tog svijeta u potpunosti, on ga promatra, pamti i bilježi, osjećajući i razumijevajući ga, ponekad razvuče osmijeh jednim krajem usana. On nas ne podsjeća na prošlost i tradiciju, ne pripovjeda nam, ne ulazi u fantazmagoriju, mistiku i nadrealno. Njega to ne zanima. Bilježi ono što jest, s distancom, bez kritike, ali s dozom nevine ironije i humora. U nekim prizorima “hvata” osjećaje aktera, njihove odnose te s dubokim razumijevanjem suosjeća s njima, Majka i dijete, 2011.,Čekanje sina, 2012., Pjaca, 2013.
U duhu naive autor ne vodi računa o odnosima veličina, koloristički se prštavo izražava, simplificira motiv, ne uljepšava ga, sve podređuje doživljaju i odnosu među likovima. Evidentna je svojevrsna dualnost u slikarskom pristupu s obzirom na liniju i na morfološki tretman motiva. Slobodni pristup u nanošenju i uporabi boja bez robovanja lokalnom koloritu, nanosi u mrljama, širokim potezima i plohama neomeđenima linijom, uvjerljiv je i prevladavajući u njegovu opusu.
Njegove slike plijene spontanošću, detaljima, živom gamom i maštovitošću. Šarenilo odjeće i modnih dodataka poput naočala, ukosnica, torbi, šešira, mrežastih prozirnih haljina i neobičnih frizura uz stilizirane kulise kazališta, Prokurativa, Pjace i Rive oslikavaju ljetnu živost i šarolikost. Mediteransko svjetlo i temperament grada stopljen je s gostujućim pridošlicama s raznih strana svijeta. Iz većine slika s prizorima života grada progovara i svojevrsni duh art-bruta kroz teme, slobodu izraza i humor, Na pjaci, 2009., Ljetovanje, 2009., Prodaja ribe., 2011., Kazalište, 20011., svetom Duji, 2013., Ljubav, 2013., Manekenke, 2013., Galeb, 2016…
Originalnost Ante Tadića upravo je u slikanju turističkog, mediteranskog ozračja Splita, s njegovim prepoznatljivim kulisama, drevnom tehnikom ulja na staklu na slobodan i individualan način u ulozi slikara i neobičnog svjedoka prostora i vremena u kojem se našao. (iz predgovora Mirele Duvnjak)
POPIS SLIKA:
- U getu, 2008.g. 26 cm x 24 cm ulje na staklu
- Susjedi, 2008.g. 24 cm x 26 cm ulje na staklu
- Na pjaci, 2009.g. 25 cm x 26 cm ulje na staklu
- Ljetovanje, 2009.g. 20 cm x 20 cm ulje na staklu
- Susret s sv. Dujem, 2010.g 24 cm x 28 cm ulje na staklu
- Ribar, 2010.g. 28 cm x 30 cm ulje na staklu
- Majka i dijete, 2011.g. 22 cm x 22,6 cm ulje na staklu
- Prodaja ribe, 2011.g. 22 cm x 23 cm ulje na staklu
- Ljeto, 2011.g. 55 cm x 38 cm ulje na staklu
- Kazalište, 2011.g. 50 cm x 60 cm ulje na staklu
- Čekanje sina, 2012.g. 19 cm x 20 cm ulje na staklu
- Ljetni Đir, 2012.g. … REZERVIRANO_OKRUG x
- Pirja, 2012.g. 25 cm x 20 cm ulje na staklu
- Hotel Bellvie, 2012.g. 29 cm x 30 cm ulje na staklu
- Baloni sv. Duje, 2013.g. 42 cm x 30 cm ulje na staklu
- Svetom Duji, 2013.g. 18,5 cm x 23 cm ulje na staklu
- Pjaca, 2013.g. 50 cm x 40 cm ulje na staklu
- Plaža, 2013.g. …REZERVIRANO_OKRUG x
- Manekenke, 2013.g. 60 cm x 40 cm ulje na staklu
- Ljubav, 2013.g. 30 cm x 42 cm ulje na staklu
- Balotaš, 2015.g. 60 cm x 40 cm ulje na staklu
- Klapa, 2015.g. 52 cm x 56 cm ulje na staklu
- Srdele, 2015.g. 27 cm x 42 cm ulje na staklu
- Isplovljenje, 2015.g. 32,5 cm x 38 cm ulje na staklu
- Riva, 2015.g. 28,5 cm x 38,5 cm ulje na staklu
- Prelja, 2015.g. 34,5 cm x35,5 cm ulje na staklu
- Galeb, 2016.g. 27 cm x23 cm ulje na staklu
- Pastirica, 2016.g. 20 cm x 25 cm ulje na staklu
- Svjećarica, 2016.g. 28 cm x 28 cm ulje na staklu
- Sivac na plaži, 2016.g. 29 cm x 32,5 cm ulje na staklu
- Vrša, 2016.g. 28 cm x 27 cm ulje na staklu
- Unuk, 2017.g. 23 cm x 26 cm ulje na staklu
Ovako je bilo prije 10 godina … uživajte